Gå til indhold

Organisering af indkøb

Hver region har en strategisk indkøbsafdeling. Samarbejdet mellem regionerne varetages i regi af kredsen af regionale indkøbschefer.

Indkøbsafdelingerne arbejder bl.a. med:

  • At udføre udbud og indgå aftaler på varer og tjenesteydelse
  • At implementere aftalerne og følge op på brugen af dem
  • Logitik ift. forsyning af varer til hospitaler og andre institutioner
  • Forsyningssikkerhed, herunder leverandørstyring og leverandørsamarbejde
  • Grønne og bæredygtige tiltag
  • Værdibaserede indkøb, herunder samarbejde med kommuner og erhvervsorganisationer
         

Kredsen af Regionale indkøbschefer

Hver indkøbsafdeling ledes af en indkøbschef. De fem indkøbschefer mødes ca. hver måned i gruppen af Regionale Indkøbschefer, der er omdrejningspunktet for regionernes koordinerende indsats på indkøbsområdet. Udover indkøbscheferne deltager også repræsentanter fra henholdsvis Amgros og Danske Regioner i møderne.

Kontakt de fem indkøbschefer:

Region Nordjylland
Birgitte Fjeldgaard: bifj@rn.dk 

Region Midtjylland
Birgitte Nellemann: birgitte.nellemann@stab.rm.dk

Region Syddanmark
Annette Bjørn: ab@rsyd.dk

Region Hovedstaden
Jens Brøndberg: jens.broendberg@regionh.dk

Region Sjælland
Morten Johansson: morjoh@regionsjaelland.dk

 

Læs mere: Om det fælles regionale samarbejde på indkøbsområdet på regioner.dk/rfi

Hvis du vil vide mere

Kontakt

Christina Carlsen,
Chefrådgiver/Teamleder
T
M 2917 0266
E cca@regioner.dk
Billede af CCA