Gå til indhold

Tryghedspulje

Ved overenskomstforhandlingerne i 2021 aftalte parterne at oprette en Tryghedspulje fra 1. september 2021 til 31. marts 2024.

Formålet er at finansiere tryghedsskabende aktiviteter for medarbejdere, der afskediges som følge af besparelser, organisationsændringer, lukning af institutioner/nedlæggelser af arbejdspladser eller kapacitetsændringer.

Tryghedspuljens bogholderi holder sommerferielukket i ugerne 28-30 og 
Tryghedspuljens sekretariat holder sommerferielukket i uge 29

Tryghedspuljens bogholderi holder lukket i ugerne 28-30, hvorfor der ikke vil ske udbetaling af støtte før i uge 31. 

Tryghedspuljens sekretariat holder lukket i uge 29, og der vil ikke blive behandlet ansøgninger, svaret på mails eller telefoniske henvendelser i den uge.

Det er muligt at indsende ansøgninger i hele lukkeperioden.

 

For at kunne ansøge, skal man være omfattet af en overenskomst med en af de faglige organisationer, der er med i aftalen (Sundhedskartellet, OAO, Forhandlingskartellet og FOA).

Alle regionale arbejdspladser, herunder selvejende institutioner med driftsoverenskomst, er omfattet.

Du kan læse nærmere om betingelser, hvilke aktiviteter, der kan ansøges til og om ansøgningsprocedure m.v. nedenfor.

Hvis du vil vide mere

Kontakt

Silhouette af protræt billede
Relaterede nyheder

Læs mere