Gå til indhold

Arbejdsgiver

Danske Regioner er arbejdsgiverorganisation for de fem regioner og de ca. 135.000 ansatte. Det er Danske Regioners arbejdsgiverpolitiske mål at skabe de bedst mulige rammer for, at regionerne kan levere højst mulig kvalitet og effektivitet.

Som arbejdsgiverorganisation for regionernes ca. 135.000 ansatte er Danske Regioner fokuseret på at sikre de bedst mulige forhold for regionernes opgavevaretagelse. Det betyder, at Danske Regioner medvirker til at sikre, at regionerne kan levere sundhedsydelser mest effektivt og af højest mulige kvalitet.

Samtidig arbejder Danske Regioner for at skabe de rammer for regionerne, der giver plads til lokale beslutninger, sikrer sammenhæng mellem personale og udviklingen i sundhedsvæsenet, og at regionerne kan løfte deres opgaver med blik for det samfundsansvar, der påhviler de offentlige arbejdsgivere.

Danske Regioners indsats på det arbejdsgiverpolitiske område

Regionerne er meget store arbejdspladser, og der er meget forskellige forventninger og krav til, hvordan de skal agere som arbejdsgivere. Danske Regioner arbejder på at understøtte regionernes arbejde og udviklingen i sundhedsvæsenet fra arbejdsgiversiden.

Danske Regioner arbejder derfor både med politikformulering, forhandling af overenskomster og aftaler, fortolkning af gældende regler, levering af tal og data samt generel interessevaretagelse på det arbejdsgiverpolitiske område.

Hvis du vil vide mere

Kontakt

Rikke Margrethe Friis,
Viceadministrerende direktør og forhandlingsdirektør
T
M 2917 0271
E rmf@regioner.dk
Hvis du vil vide mere

Kontakt

Ole Lund Jensen,
Forhandlingschef
T
M 2172 8197
E olj@regioner.dk
RELATEREDE NYHEDER

Læs mere